|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / RPE5
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
RPE5
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ruština pro FPE 5
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen pro studenta pedagogické fakulty a navazuje na kurz UJP/RPE4. Cílem kurzu je vybavit studenty, kteří nestudují ruštinu jako obor, kompetencemi úrovně B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
Hodnocení
100 bodů pro získání zápočtu - systém hodnocení kurzu UJP/RPE5
Úkoly Body - celkem 120 bodů
Hodnocení I: 1. písemný úkol (Cestování) 10
Hodnocení II: Práce s textem (čtení, porozumění) 5
Hodnocení III: průběžný test (samohodnocení-2.lekce) - splněný na 75% 30
Hodnocení IV: 2. písemný úkol (Volný čas) 10
Hodnocení V: prezentace (praktický, ústní úkol) 10
Hodnocení VI: závěrečný test (samohodnocení-4.lekce) - splněný na 75% 40
Docházka (max. 4 absence) 5
Aktivní práce při hodinách; plnění průběžných úkolů 10
|
Obsah
|
1. Cesta do Ruska - cíl, plán cesty.
2. Na letišti. Dokumenty k cestě.
3. Sport, sportovní aktivity.
4. Sportovní možnosti v našem městě.
5. Zajímavá událost. Co se může stát.
6. Volný čas. Volnočasové aktivity.
7. Hodnocení kulturní akce.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Golovatina, Varvara; Mistrová, Veronika; Molchan, Maria. Tvoj šans 3 B1. Nakladatelství Fraus, Plzeň, 2021. Golovatina, Varvara; Mistrová, Veronika; Molchan, Maria. Tvoj šans A2. Nakladatelství Fraus, Plzeň, 2019. ISBN 978-80-7489-509-8. .
-
Rozšiřující:
Golovatina, Varvara; Klausová, Vlasta. Cvičebnice ruského jazyka. Plzeň, 2013. .
-
Doporučená:
Jelínek, Stanislav. Raduga po novomu 2-5. Fraus, Plzeň, 2008. ISBN 978-80-7238-700-7. Balcar, Milan. Ruská gramatika v kostce. dot.[1. vyd.]. Praha : Vysoká škola ekonomická, 1996. ISBN 80-7079-138-1. .
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
15
|
Celkem
|
107
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
srovnat odlišné slovesné vazby v ruštině a češtině |
klasifikovat slovesa podle způsobu časování a nepravidelných sloves |
rozlišit tvary zvratných sloves a sloves se změnou kmenové souhlásky |
rozlišit tvary tázacích a vztažných zájmen |
porovnat skloňování přídavných jmen |
klasifikovat slovesa vyjadřující začátek a konec děje |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
odpovídat na základní dotazy o počasí, klimatických změnách |
požádat jednoduchým způsobem o informace (př. počasí, oblékání, cestování, studium) |
jednoduchým způsobem popsat způsob oblékání |
sestavit příklad trasy cestování |
popsat systém městské dopravy |
sestavit popis plánů do budoucnosti (studium, plánování rodinného a pracovního života) |
shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem textu |
vyhledat podstatné informace textu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
srovnat odlišné slovesné vazby v ruštině a češtině |
klasifikovat slovesa podle způsobu časování a nepravidelných sloves |
rozlišit tvary rozkazovacího způsobu |
rozlišit tvary neurčitých zájmen a příslovcí |
porovnat skloňování přídavných jmen v množném čísle, stupňování příd. jmen |
srovnat odlišné předložkové vazby |
klasifikovat vyjádření data, roku |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
odpovídat na základní dotazy o volném čase a sportovních aktivitách |
požádat o informace (př. cestování, volný čas, sport, doprava) |
popsat situaci na letišti a dokumenty k cestě do zahraničí |
sestavit příklad cesty do Ruska na studijní pobyt, práci |
popsat zajímavou událost |
sestavit popis kulturního zážitku (kino, divadlo, koncert) |
shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem textu |
vyhledat podstatné informace textu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Skupinová výuka, |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|